اما در همين حال معاونت معماري و شهرسازي تهران در همکاري مشترکي با معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قصد دارد به زودي شرايط جديدي را براي احداث پارکينگ هاي عمومي و اختصاصي در اين محدوده در نظر گرفته و تسهيلات مالي تشويقي رابه سازندگان پارکينگ در اين منطقه ارايه دهد.
معاون ترافيک شهرداري تهران در همين رابطه و در خصوص جزئيات اين طرح گفت: در حال حاضر در خيابان وليعصر با مجتمع هاي تجاري واداري فراواني روبرو هستيم که فاقد پارکينگ هستند و همين امر معضلات بسياري را در حوزه ترافيکي به وجود آورده و براي حل اين موضوع با همکاري معاونت شهرسازي و معماري به دنبال ارايه تسهيلات مالي جديدي براي احداث پارکينگ در اين محدوده و حل مشکل شهرونداني که در اين منطقه زندگي مي کنند هستيم.
وي در ادامه تاکيد کرد: با وجود اينکه مسئله ترافيک و نبود پارکينگ دراين خيابان داراي اهميت است ولي نبايد حقوق شهروندان براي تردد و رفت و آمد با شرايط جديدي که طرح يکطرفه شدن خيابان وليعصر به وجودآورده زير پا گذاشته شود.
از سوي ديگر در حالي که متروي تهران همچنان با مشکلاتي مانند نحوه خدمات رساني روبرو است تشکري هاشمي گفت: امروز با ورود تجهيزات جديد به سيستم ساخت خطوط ريلي ،بهترين ظرفيت ها در متروي تهران به وجود آمده به شکلي که شهرداري تهران آمادگي آن را دارد که به ساير شهرها نيز خدمات رساني کند و تنها مشکل کنوني ما مسئله بودجه است.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در ادامه يادآور شد: به جرات مي توان گفت که در هيچ دوره اي مترو به اندازه سالهاي اخير پيشرفت نداشته و امسال نيز تا پايان سال قصد داريم به تعهد ساخت 20 کيلومتر در سال عمل کرده و اين رقم را در سال آينده به 25 کيلومتر برسانيم.
وي با اشاره به تفاوت سيستم ساخت و ساز مترو در تهران با ساير شهرستان ها توضيح داد: در شهرهاي ديگر عمليات عمراني براي ساخت تونل هاي مترو مشکلات بسياري را براي حمل و نقل عومي به وجود آورده ولي شهروندان تهراني تا به امروز با مشکل تردد در مناطقي که در آنها ساخت وساز و عمليات حفاري انجام مي شود مواجه نشده اند.
تشکري هاشمي همچنين در پاسخ به اين سوال که با وجود گزارش هاي ارايه شده از عملکرد منفي دولت در حوزه مديريت مترو در ساير شهرها که توسط مرکز پژوهش ها منتشر شده آيا همچنان بايد به انتقال مديريت مترو فکرکرد؟ گفت: از جزئيات اين گزارش بي اطلاع هستم ولي صحت و سقم اين مطلب که امروز متروي تهران ناتوان است و بايد مورد حمايت باشد را مي توان در بازديد از پروژه هاي در حال انجام سنجيد ولي با اطمينان مي گويم که متروي پايتخت در هيچ دوره اي به اندازه سالهاي اخير موفق نبوده و نبايد کاري کنيم که بحث هاي سياسي بر منفعت عمومي مردم و نحوه خدمت رساني ما تاثير بگذارد .
وي در ادامه تاکيد کرد: طبق ماده 3 قانون حمايت از خطوط ريلي شهري ،مديريت مترو به شهرداري واگذار شده و دولت اگر به دنبال انتقال اين مديريت است بايد قانون را عوض کند ، اين در حالي است که قانون حمايت از خطوط ريلي ناديده گرفته شده و مدام به ساير قوانين اشاره مي شود.
تشکري هاشمي همچنين با اشاره به توليد 85 درصد از قطعات مورد نياز مترو در داخل کشور يادآور شد: در حال حاضر در هر هفته 2 دستگاه واگن ساخته مي شود واين نشان دهنده پيشرفت سريع ساخت و ساز و مديريت صحيح مترو است.
معاون شهردار تهران در نشست خود با خبرنگاران از تعيين قيمت هاي نهايي آرم طرح ترافيک توسط شوراي عالي ترافيک خبر داد و گفت: قيمت آرم براي افرادي که به ميزان مشاغل خود، مصرف کنندگان واقعي محسوب مي شوند در حداقل قيمت قرار دارد ولي افرادي که براي راحتي بيشتر خود به دنبال دريافت آرم ترافيک هستند بايد هزينه هاي بالايي را که به اين محدوده تحميل مي کنند بپردازند.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا محدوده طرح ترافيک افزايش پيدا مي کند يا خير توضيح داد: با افزايش بي دليل محدوده طرح ترافيک مخالف هستيم ولي در صورت ارايه دلايل محکم از سوي راهنمايي و رانندگي آن را بررسي خواهيم کرد.
100
انتهای پیام/